Betalningslösningar

Vi hjälper dig med körkortslån eller räntefri delbetalning

Såhär kan du betala…

• CSN Körkortslån
  • Räntefri delbetalning
  • Vid receptionen (kontant, kort eller swish)
  • Via onlinebokning (bankgiro eller banköverföring)
  • Faktura (betalas i förskott)

Delbetalning / körkortslån

Delbetalning
Genom ett samarbete med Resurs Bank kan vi erbjuda dig ett räntefritt lån på 1-24 månader, detta gäller endast om du är anställd eller studerande.Vi hjälper dig med att ansöka i receptionen. Man behöver ha fyllt 18 år för att ansöka om ett lån.

CSN-lån för B-behörighet (bil körkort)
Detta lån kan vara väldigt bra att ta om man är arbetslös och behöver körkort för att komma in i jobbmarknaden. Observera att detta lån gäller endast för personer som tar B-Behörighet (Bil körkort). Vi på Kringlans Trafikskola kan hjälpa dig med att ansöka om ett lån från CSN samt planera ett ekonomisk upplägg på din utbildning så att du vet exakt hur mycket hela utbildningen kommer att kosta. Detta gör vi så att du som elev får en överblick på hur mycket din utbildning kommer att kosta.

Riverty fakturabetalning/delbetalning

Du kan välja att antigen delbetala eller betala 14 dagar efter ditt köp med faktura via Riverty. Denna betaltjänst finns tillgänglig via vår e-handel.

Ring 08-550 123 64 för mer information!

Andra betalsätt

Swish
Nu kan du även betala med Swish till nr 123 271 08 46

Vid receptionen
I trafikskolan kan du betala med kontant, Swish eller kort.

Bankgiro
Bankgiro: 5965-1893

Banköverföring
Bank: Swedbank
Kontonummer: 8327-9 903 918 945-2

Faktura
Fakturan måste va betalt innan du börjar din utbildning. Gäller både privat och företag.

Fakturaavgift tillkommer på 49 :-

Villkor för faktura

• Vi kan komma att ta kreditupplysning på er och neka icke kreditvärdiga kunder en fakturabetalning. I så fall måste ni betala i förskott.
  • Vi erbjuder betalningsvillkor enligt vid varje tillfälle gällande policy, det innebär att ni måste betala fakturan enligt det antal dagar som anges, normalt 10 dagar.
  • Vid försenad betalning är ni skyldiga att betala dröjsmålsränta enligt räntelagen från fakturans förfallodag till dess betalning sker.
  • Vid försenad betalning där vi måste skicka betalningspåminnelse kommer vi att debitera 60 kr i påminnelseavgift.
  • Om inkassoåtgärder kommer att vidtas kommer lagstadgade inkassoavgifter att krävas.
  • Fakturamottagare måste vara myndig, (minst 18 år), eller så måste skriftligt godkännande från målsman presenteras innan kreditköp godkänns. För minderåriga godkänns inte beställningar alls i eget namn utan måste göras i förälders namn från början och  där föräldern är den som beställer.

Avbokning

Bokning av kurser/körlektioner är bindande.
För att ej förlora din uppbokade lektion (kör/teori), avbokning måste ske senast 13:00 vardagen innan.
Kontoret är obemannat på helgerna. Gör därför inga ombokningar eller avbokningar varken på telefon, hemsidan eller mail.

Har du en körlektion på en måndag, avboka senast fredag innan kl 13.00.
Avbokning av Riskettan/Handledarkurs/Risktvåan måste ske senast 48 timmar innan, annars sker debitering.
Vid avbokning av hel kurs/samtliga körlektioner med mera, tar vi ut en administrativ avgift på 10% av kursavgiften.
Gäller ej vid sjukdom, under förutsättning att ett giltigt läkarintyg kan uppvisas. Intyget ska vara oss tillhanda inom 3 dagar från sjukdomstillfället.